Tarvitsetko avuksi osaamista tuotteen tai tuoteidean kaupallisen menestyksen saavuttamiseksi? Kymmenien tuotteistusprojektien kokemuksella autamme ratkaisemaan erilaiset tuotteistamis-, kaupallistamis- ja konseptoinnin haasteet.
TUOTTEISTAMINEN
Tuotteistamisen avulla uusi tai olemassa oleva tuote tai palvelu paketoidaan niin, että mm. tuotteen sisältö, hinnoittelu ja konsepti ovat yhdenmukaiset ja helposti ymmärrettävät. Tuotteistamisen lopputuloksena on selkeä, helposti ymmärrettävä ja helposti ostettava tuote.
Kaupallistamisen keskiössä on tuotteen kannattavuus: autamme kaupallistamaan tuoteidean tai olemassaolevan tuotteen määrittelemällä mm. tuotteen kannattavuuden suhteessa sen sisältöön, kuluttajaetuun ja hinnoitteluun.
Tuotekonseptin ytimessä on kuluttajaymmärrys: mikä on tuotteestasi saatava kuluttajaetu. Kuluttajaetu voi olla yhdistelmä rationaalista ja emotionaalista etua. Tuotteen konseptoinnin avulla määritellään myös tuotteen positio markkinalla.
Tarvitsetko apua kuluttajaymmärryksen lisäämiseen: lue lisää Kamon Neuvonantajaraadista!
TUOTTEISTAMINEN
Tuotteistamisen avulla uusi tai olemassa oleva tuote tai palvelu paketoidaan niin, että mm. tuotteen sisältö, hinnoittelu ja konsepti ovat yhdenmukaiset ja helposti ymmärrettävät. Tuotteistamisen lopputuloksena on selkeä, helposti ymmärrettävä ja helposti ostettava tuote.
KAUPALLISTAMINEN
Kaupallistamisen keskiössä on tuotteen kannattavuus: autamme kaupallistamaan tuoteidean tai olemassaolevan tuotteen määrittelemällä mm. tuotteen kannattavuuden suhteessa sen sisältöön, kuluttajaetuun ja hinnoitteluun.
KONSEPTOINTI
Tuotekonseptin ytimessä on kuluttajaymmärrys: mikä on tuotteestasi saatava kuluttajaetu. Kuluttajaetu voi olla yhdistelmä rationaalista ja emotionaalista etua. Tuotteen konseptoinnin avulla määritellään myös tuotteen positio markkinalla.
Tarvitsetko apua kuluttajaymmärryksen lisäämiseen: lue lisää Kamon Neuvonantajaraadista!
”Kamonin kanssa on ollut mutkatonta tehdä yhteistyötä. Asiakasta kuunnellaan herkällä korvalla ja toiveet huomioidaan. Kamonin työtapa on tehokkaan johdonmukainen. Kamonin avulla olemme saavuttaneet hyviä tuloksia.Kamon on auttanut meitä tehostamaan jaksotekemistämme, kehittänyt tuote-esittelyjämme ja auttanut tuotteistomme konseptoinnissa.”
Perheleipomo Salonen, Markkinointipäällikkö, Tuula Vainio