KULUTTAJARAATI

Kamon Kuluttajaraati tuo kuluttajan äänen avuksi tuotteistusprosessiin

Olemme koonneet tavallisista suomalaista kuluttajista Kamon Kuluttajaraadin, jonka jäsenet vastaavat aktiivisesti erilaisiin kyselyihin. Raadissa on tällä hetkellä jo reilut 1000 jäsentä ja määrä on jatkuvassa kasvussa.

Kamon Kuluttajaraatia voidaan hyödyntää:

  • Olemassa olevien tuotteiden ja palveluiden kehitystyössä
  • Uuden konseptin tai brändin kehittämisessä
  • Konseptin tai brändin uudistuksessa
  • Uusien tuotteiden suunnittelussa ja tuotteistamisessa
  • Palvelumuotoilussa ja palvelujen tuotteistamisessa
  • Trendien analysoinnissa

Kamon Kuluttajaraadin avulla saat helposti ja nopeasti kuluttajan äänen mukaan tuotteistusprosessiin, palvelumuotoiluun, konseptin uudistukseen, brändin kehittämiseen tai trendien analysointiin.

Nyt jos koskaan on erityisen tärkeä tuoda kuluttajien ääni ja näkemykset mukaan tuotteistukseen. Vain kuluttajaa kuuntelemalla voidaan kehittää tuotteita ja palveluita, jotka vastaavat tarpeisiin ja tulevat osaksi kuluttajien elämää ja arkea. 

Vahva kuluttajaymmärrys on tie kaupalliseen menestykseen.

Näin Kamon Kuluttajaraati toimii:

Kerro meille haasteesi: mihin tarvitset kuluttajien näkemystä ja vastauksia

Me Kamonissa ehdotamme haasteeseesi sopivaa testaustapaa ja laadimme kysely- tai muun testilomakkeen. Saat lomakkeen kommentoitavaksi.

Toteutamme kyselyn tai muun testauksen Kamon Kuluttajaraadilla. 

Analysoimme saadut tulokset kyselystä tai muusta testauksesta. Täydennämme saatua tietoa vahvalla tuotteistus- ja markkinointiosaamisellamme.

Laadimme tulosten pohjalta konkreettisen toimenpidesuunnitelman käyttöösi.

Saat tulokset ja toimenpidesuunnitelman käyttöösi tarvittaessa jopa reilussa viikossa!

Kamon Kuluttajaraatilaisten lisäksi teemme kullekin kyselylle tai testaukselle räätälöityä some -mainontaa, jolla rekrytoidaan lisää vastaajia. Näin tavoitamme varmasti ne ihmiset, jotka ovat kohderyhmääsi ja suhtautuvat intohimoisesti haasteeseesi tai projektiisi. 

Kamon Kuluttajaraati soveltuu eri tarpeisiin:

Kamon Kuluttajaraati kevyt: 1490€ (alv0%)

  • Selkeästi rajattu haaste, johon haetaan näkökulmia ja kuluttajien ajatuksia
  • Esimerkiksi: olemassa olevan konseptin kehitystyö, jonka suuntaan kaivataan näkökulmaa kuluttajilta
  • Sisältää noin 10 kysymystä
  • Vastaajamäärä vähintään 250
  • Yhteenveto ja selkeät johtopäätökset etenemistä varten

Kamon Kuluttajaraati perus: 2490€ (alv0%)

  • Selkeästi rajattu haaste, johon haetaan näkökulmia ja kuluttajien ajatuksia
  • Esimerkiksi: olemassa olevan tuotteen tai palvelun kehitystyö
  • Sisältää noin 30 kysymystä
  • Vastaajamäärä vähintään 300
  • Yhteenveto ja selkeät johtopäätökset etenemistä varten

Kamon kuluttajaraati laaja: 3490€ (alv 0%)

  • Laaja haaste, johon haetaan näkökulmia ja kuluttajien ajatuksia
  • Esimerkiksi: uuden tuote- tai palvelukonseptin kehittäminen, eri kuluttajaryhmien välisten erojen ymmärtäminen ja vertailu
  • Sisältää noin 50 kysymystä
  • Vastaajamäärä vähintään 400
  • Tulosten vertailu eri vastaajaryhmien välillä (esimerkiksi demografisten tietojen tai tuotteiden käytön perusteella)
  • Yhteenveto ja selkeät johtopäätökset etenemistä varten sekä konkreettinen toimenpidesuunnitelma, jonka pohjalta kehitystyötä on tehokasta jatkaa eteenpäin

Kamon Kuluttajaraati kotitestaus

  • Haluatko tietää, mitä kuluttaja pitää tuotteestasi/palvelustasi? Mikä on hyvää, mikä huonoa? Mihin tarpeeseen kuluttaja tuotteesi/palvelusi valitsisi? Milloin ja mihin hetkeen?
  • Näihin ja muihin kysymyksiin saat vastauksia Kamon Kuluttajaraadin tuotetestauksista
  • Sähköinen kyselylomake, johon vastataan testauksen yhteydessä. Testaajille tarjolla myös kätevä WhatsApp -vastausmahdollisuus, joka vie tuotteen tai palvelun testaamisen mahdollisimman lähelle arkea ja todellista kulutustilannetta
  • Mukaan valitaan noin 30-50 tuotteelle sopivaa testaajaa
  • Yhteenveto ja selkeät johtopäätökset etenemistä varten
  • Hinta määräytyy vastaajien lukumäärän, testattavien tuotteiden määrän ja mahdollisen kylmälogistiikan perusteella.

Kamon Kuluttajaraadin avulla voidaan toteuttaa myös:

  • Idean happotestaus: kuluttajilta nopeasti palautetta ketterän tuoteideatestauksen kautta
  • Kevyt mainonnan testaus: kuluttajanäkemystä mainontasi vaikuttavuuteen
  • Co-creation kuluttajien kanssa: kuluttajat ideoijina ja konseptin rakentajina yhdessä projektin jäsenten kanssa
  • Syväsukellukset kuluttajien arkeen: näkymiä kuluttajien arjen käytänteisiin sanoin ja kuvin.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!

 

ASIAKKAIDEMME KOKEMUKSIA KULUTTAJARAADISTA

“Salico Oy hyödynsi Kamon Kuluttajaraatia Tuorekset-brändin uudelleenlanseerauksessa. Kamon Kuluttajaraadista saatava tieto oli kullanarvoista uuden konseptin ja pakkausilmeen suunnittelussa. Kamon Kuluttajaraadista saimme arvokasta kuluttajaymmärrystä siitä, mitkä motiivit ohjaavat kohderyhmäämme
Tuorekset-tuotteiden ostoon ja millä keinoilla ja argumenteilla pystymme
laajentamaan kohderyhmää. Hyödynsimme Kamon Kuluttajaraadista saatua
tietoa niin konseptin, brändin kuin pakkauksen suunnittelussa sekä
markkinointiviestien määrittelyssä.”

SALICO OY / Tiina Korpiaho, markkinointipäällikkö

 

Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä:

    Tunnista heikkoja signaaleja kuluttajaymmärrystä kasvattamalla

    09.09.2020

    Tulevaisuutta voi ennakoida megatrendien, eli laajojen tai hitaasti muuttuvien ilmiöiden, kautta. Tällöin kuitenkin alkamaisillaan olevat muutokset voivat jäädä huomaamatta ja siksi myös heikkojen signaalien tunnistaminen on ensiarvoisen tärkeää. 

    Kuluttajaymmärrystä kasvattamalla on mahdollista onnistuneesti tunnistaa heikkoja signaaleja. 

    Lue lisää.

    Ravintola-alan toimija! Ota talteen Kamon Kuluttajaraadin ravintolakyselyn tulokset

    27.05.2020

    Kulunut kevät on muuttanut käsitystämme monista itsestäänselvänä pitämistämme asioista. Yksi näistä asioista on ravintolassa asiointi.
    Lue tästä ravintola -kyselyn tulokset sekä vinkkimme ravintoloille.

    Lue lisää.

    Ruokatrendit kiinnostavat, mutta muutokset tapahtuvat hitaasti

    27.02.2020

    Kamon Neuvonantajaraadissa käytiin aktiivinen keskustelu eri ruokavalioista. Selkeä havainto on, että kuluttajat ovat kiinnostuneita eri ruokavaliotrendeistä, mutta ruokavalion muuttaminen vie aikaa ja koetaan melko haastavaksi.

    Lue lisää.

    Ota yhteyttä
    Privacy Settings
    We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
    Youtube
    Consent to display content from Youtube
    Vimeo
    Consent to display content from Vimeo
    Google Maps
    Consent to display content from Google