Nyt jos koskaan on tärkeä ymmärtää kuluttajaa ja vahvistaa tuotteistusosaamista!

12.06.2020

Koronaviruksen aiheuttama akuutein kriisi näyttää olevan helpottumassa Suomessa – ainakin hetkellisesti. Silti moni asia on toisin kuin vielä vuosi sitten: kohtaamisia rajoitetaan, etäisyyksiä pidetään ja ulkomaanmatkailua vähennetään.

Onko isoin muutos silti tapahtunut meidän kaikkien pään sisällä?

Vielä vuosi sitten koronakriisin kaltainen pandemia tuntui lähinnä katastrofileffan juonelta. Jouduimme kaikki kohtaamaan sen todellisuuden, että tämä kaikki on totta. Siksi tänä päivänä  onkin täysin normaalia esimerkiksi välttää ihmiskontakteja, käyttää kasvomaskia ja desinfioida jatkuvasti käsiään.

Koronakriisin myötä kuluttajien arvot, asenteet, toimintatavat  ja arjen rutiinit ovat muuttuneet hurjalla voimalla.

Toimintamallit, jotka olivat luonnollisia ja tavallisia vielä vuosi sitten ovat väistyneet ja korvautuneet uusilla. Vanhojen toimintamallien tilalle syntyy uusia tapoja toimia – niitä, jotka toimivat paremmin tässä ajassa ja hetkessä. Ja kuka tietää, miten moni niistä jää elämään kriisin väistyttyä?

Näitä uusia toimintatapoja on äärettömän tärkeää ymmärtää, tulkita ja sen myötä muokata osaksi liiketoimintaa. Elintarvikeyritysten tuotteita kulutetaan, olipa kriisi tai ei. Sen sijaan toimintatavat ruoan ostamisessa, valmistamisessa ja käytössä ovat muuttuneet – esimerkkinä ruoan verkkokauppa, joka on ottanut aimo harppauksen. Arvot ja asenteet ruokaa kohtaan tulevat myös elämään – kotimaisen ruokatuotannon arvostus tulee varmasti kasvamaan.

Miten nämä muutokset toimintatavoissa, rutiineissa, arvoissa ja asenteissa saadaan jalkautettua elintarvikeyrityksen liiketoimintaan?

Kaiken keskiössä on vahva kuluttajaymmärrys ja sitä kautta tehokas ja onnistunut tuotteistaminen.  Kamon ja Foodwest järjestävät nyt toista kertaa täysin elintarvikealalle räätälöidyn tuotteistuskoulutuksen, jonka tavoitteena on vahvistaa osallistujien kuluttajaymmärrystä ja sen hyödyntämistä tuotteistamisessa ja brändäämisessä. Kahden päivän koulutuskokonaisuus taustamateriaaleineen sekä konkreettisine työkaluineen antaa osallistujille vahvaa osaamista kaupallisesti onnistuneesta tuotteistamisesta.

Tuotteistuskoulutuksen käytännönläheisyyttä ja sisältöä on kiitelty

Edellinen tuotteistuskoulutus järjestettiin kevättalvella 2020. Siitä saatu palaute oli erittäin positiivista: eri kokoisista ja eri toimialoilta tulleet elintarvikealan edustajat olivat todella tyytyväisiä erityisesti koulutuksen sisältöön, konkretiaan, koulutuksessa saatuihin lukuisiin esimerkkeihin, kouluttajien osaamiseen sekä saatuihin työkaluihin.

Nyt jos koskaan on erityisen tärkeää osata tuotteistaa ja brändätä onnistuneesti – vahvan kuluttajaymmärryksen kautta.

Lue lisää syksyn koulutuksesta tästä ja hyödynnä -10% Early Bird-etu!

Tutustu tästä muihin Kamonismeihimme.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google