Liiketoiminnan kehittäminen antaa etulyöntiaseman tulevaisuudessa

13.08.2020

Vaikka joskus kiireen keskellä toivoisi muuta, fakta on, että ulkoinen toimintaympäristömme ei koskaan pysähdy paikalleen eikä se ole saumattomasti sovitettavissa yrityksen oman suunnittelu- ja kehitystyön aikatauluun.

Joillekin yrityksille koronaviruksen aiheuttama kriisi saattaa olla jopa se sysäys, jota toiminta on ehkä jo pitkään tarvinnut. Joskus vasta pakon edessä voidaan löytää uusia mahdollisuuksia, vahvistaa nykyisiä toimintatapoja tai jopa muuttaa kokonaisia toimintamalleja. Lopputuloksena voi olla jo pitkään kaivattu kehitys, joka olisi jäänyt tekemättä ilman ulkoista painetta.

Samalla, kun koronavirus vei useat yritykset nopeasti täysin uuteen tilanteeseen, se teki saman myös kuluttajille. Kriisitilanne on muuttanut kuluttajien käyttäytymistä monella tapaa ja nyt jos koskaan on tärkeä ymmärtää, miten muutos voi olla myös mahdollisuus sekä muokattava omat tuotteet ja palvelut vastaamaan kuluttajien tämänhetkistä tarvetta.

Kuluttajan uusi normaali on jo täällä

Kuluttajat ostavat nykyään yhä enemmän elintarvikkeita verkkokaupan kautta ja viettävät enemmän aikaa kotona, jolloin kotona myös valmistetaan enemmän ruokaa tai sitä halutaan tilata sinne kätevästi. Myös työn tekeminen on siirtynyt kotiin ja sen seurauksena etätyöhön tarkoitettujen tuotteiden tarve on kasvussa. Kotia kunnostetaan innokkaasti ja kuntoilukin onnistuu kotoa käsin erilaisten verkkoportaalien avulla.

Tähän kuluttajan uuteen normaaliin on mahdollista kehittää tuotteita, palveluita ja toimintamalleja, jotka ovat kuluttajalle kiinnostavia. Keskeistä on ymmärtää, mikä on kuluttajalle uudessa normaalissa tärkeää ja merkityksellistä. Tässä apuna kannattaa hyödyntää Kamon Kuluttajaraatia, jonka avulla voi käytännönläheisesti ja kustannustehokkaasti selvittää, mitä kuluttajien mielessä liikkuu ja millaisia tuotteita ja palveluita juuri nyt kaivataan.

Kun yrityksen arkinen aherrus ottaa erityisesti tässä muuttuneessa tilanteessa otteen, eikä kehittämiseen tunnut löytyvän sitä ”oikeaa hetkeä”, on hyvä muistaa, että kehittämisen tueksi on tarjolla myös apua, joka kannattaa hyödyntää. Jossain tilanteessa ulkoisen avun ostaminen ei ole välttämättä lainkaan se hulluin idea. Parhaimmillaan kokeneen konsultin avulla saadaan kehitystyöhön lisää nopeutta ja uutta näkökulmaa kannattavan liiketoiminnan saavuttamiseksi. Tähän tarpeeseen olemmekin laatineet Kamon Kehityssuunnitelman, jonka avulla edetään tehokkaasti käytännön toimenpiteisiin ja saat aikaan hyviä tuloksia.

Kehitys antaa etulyöntiaseman tulevaisuudessa

On väistämätöntä, että aktiiviset ja kehityshaluiset yritykset ovat tulevaisuudessa etulyöntiasemassa. Kaiken tämän myllerryksen jälkeen maailma ei enää palaa samaan pisteeseen, jossa se oli ennen koronaa. Uudessa normaalissa saman vanhan kaavan mukaan toimivat yritykset voivat olla tulevaisuudessa erittäin isojen haasteiden edessä.

Kamon voi toimia yrityksesi apuna kehitystyön eri vaiheissa innovoinnista lanseeraukseen. Olemme toteuttaneet lukuisia projekteja uramme aikana ja saat kehitystyöhön avuksi vahvaa kokemusta ja osaamista, joiden avulla pääset onnistuneesti ja tehokkaasti eteenpäin.

Tutustu tästä muihin Kamonismeihimme.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google