Kamon Kuluttajaraadin ravintolakyselyssä kuluttajat kertoivat ajatuksiaan ja toiveitaan liittyen ravintolaruokaan – Ota vinkit talteen!

27.05.2020

Kulunut kevät on muuttanut käsitystämme monista itsestäänselvänä pitämistämme asioista. Yksi näistä asioista on ajatuksemme ravintolassa asioinnista, sillä ravintolat ovat olleet suljettuina 4. huhtikuuta alkaen, ainoastaan take away ja kotiintoimitus -myynti on ollut sallittua.

Halusimme tietää miten kuluttajat ovat poikkeusaikana toimineet sekä mitä toiveita ja odotuksia heillä on, kun ravintolat jälleen kesän alkuun aukeavat ja siksi toteutimme Kamon Kuluttajaraadilla kyselyn. Pyysimme mielipiteitä ja ajatuksia myös ravintolaruuan kotiinkuljetuksesta sekä take away -noudosta poikkeusaikana ja tulevaisuudessa. Vastauksia kyselyyn kertyi yli 300 kappaletta. 

Kuluttajat ovat osoittaneet tukensa ravintoloille mm. ostamalla lahjakortteja ja tekemällä pöytävarauksia tulevaan aikaan. Lisäksi on syntynyt uudenlaisia palveluita, kuten autetaanravintoloita.fi -sivusto, johon ravintolat voivat veloituksetta perustaa oman verkkokaupansa ja myydä lahjakortteja. 

Tässä haastavassakin tilanteessa ravintolatoiminnan kehittämisessä kannattaa olla luova. Tämän puolesta puhuu esim. huippukokki Henry Alénin ja Tommi Tuovisen keksintö. Heidän Finnjävel -ravintolastaan saa tilattua ruuan lisäksi ravintoa myös mielelle. Asiakkaat saavat herkullisen ruuan lisäksi kahden viikon ilmaiskoodin Academy of Brainin psykologisiin verkkovalmennuksiin. Kehittämisessä kaikki lähtee liikkeelle siitä, että ymmärtää kuluttajaa ja tuotteistaa palveluita ja tuotteita vastaamaan kuluttajan tarpeeseen.

Ravintoloita tullaan avaamaan kesäkuussa alussa ja Kamon Kuluttajaraadin kyselyn mukaan tämä herättää kuluttajissa hieman ristiriitaisia tunteita sekä paljon kysymyksiä. Onko ravintolassa ruokaileminen turvallista? Miten viihtyvyys ravintolassa taataan tällaisena epävarmana aikana? Paljon on siis asioita, joita hyvin toteuttamalla asiakkaan ravintolakokemusta voi tehdä turvallisemmaksi, säilyttäen viihtyvyyden ja hyvän asiakaspalvelun, joka on kaiken A ja O. Nautitaan vihdoin avautuvista ravintoloista, hyvästä ruoasta ja palvelusta turvallisuus huomioiden!

Aurinkoisia terassikelejä!

Lue ravintola -kyselyn tulokset ja vinkimme ravintoloille klikkaamalla tästä.

Tutustu tästä muihin Kamonismeihimme.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google